söndag 2 augusti 2015

Mina lästa böcker 2014




  1. Mons Kallentoft, Den femte årstiden
  2. Michael Ondaatje, Anils skugga
  3. Maria Nygren, Det fjärde riket
  4. Liv till varje pris, Kristina Sandberg
  5. Herbjorg Wassmo, Dinas bok
  6. Majgull Axelsson, Jag heter inte Miriam
  7. Ann Cleeves, Glasverandan
  8. Karin Wahlberg, Tröstaren
  9. Bo Hansson, Gunnar
  10. Anita Shreve, Nära Eden
  11. Katarina Wennstam, Smuts
  12. Katarina Wennstam, Dödergök
  13. Katarina Wennstam, Alfahannen
  14. Aino Trosell, En gränslös historia
  15. Hjalmar Söderberg, Den allvarsamma leken
  16. Hannah Kent, En mörderska mitt ibland oss
  17. Chimanda Ngozi Adichie, Americanah
  18. Ivar Lo-Johansson, Godnatt Jord
  19. Linnea Fjällstedt, Hungerpesten
  20. Aino Trosell, Offshore
  21. Aino Trosell, Hjärtblad
  22. Isabel Allende, Zarités frihet
  23. Alaa Al-Aswany, Chicago
  24. Patrick Suskind, Parfymen
  25. Assia Djebar, Ett fängelse så stort
  26. Donna Taatt, Steglitsan
Mitt inlägg med boklistan 2014 hade försvunnit en vänlig bloggvän påpekade det, så nu jag har försökt återskapa en ny.



1 kommentar: