måndag 28 februari 2011

Bokresan jorden runt (3)





Jag har läst drygt halva boken ”Ingen konst”, Péter Esterházy, så jag återkommer senare i veckan om den. I mars, i morgon, styr vi kosan mot Mellanöstern , där vi
först besöker Iran,  sedan Libanon och sist Kurdistan/Syrien.

Några böcker har jag köpt - resten lånar jag på biblioteket, men jag har köpt pocketböcker, så det blev billigare. Järngräshoppan har jag inte funnit men jag har tid på mig. Böckerna från Nya Zealand och Australien har jag hört talas om, så därför har jag redan köpt dem.

Huset vid moskén - Kader Abdolah (Iran)


Sju stenar till den otrogna hustrun - Vénus Khoury-Ghata (Libanon

Mot ännu en sommar - Janet Frame (Nya Zealand)
Oscar & Lucinda - Peter Carey (Australien)
Nu dröjer det innan jag skriver något - jag ska bort och ta hand om en katt resten av veckan.


Ha det så bra!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag är imponerad över hur mycket du läser och spännvidden i litteraturen. Bra jobbat. Minns du allt? Kommer du ihåg vilka böcker du läst? Är för närvarande alldeles för okoncentrerad, läser varje dag, definitivt varje kväll, men har efter en stund inte en aning om vad jag läst. Nu har jag bara packat en enda bok till Oman, men tar med mig lite korsord att lösa under parasollen.
    Ser fram emot sol och framför allt att bada i havet.
    Kram, vi hörs
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Så bra minne har jag inte men har skrivit ner böcker jag läst de senaste två åren - de som var bra minns jag. Jag har alltid läst mycket, läser efter humöret och har vid sidan om Bokresan jorden runt, 2-3 lättare böcker som bredvidläsning.

    SvaraRadera