söndag 20 februari 2011

Än så är det långt till vår ...


Sov, du lilla videung,
än så är det vinter,
än så sova björk och ljung,
ros och hyacinter.
Än så är det långt till vår,
innan rönn i blomma står,
sov, du lilla vide,
än så är det vinter.
Solskens öga ser på dig
solskensfamn dig vaggar.
Snart blir grönt på skogens stig,
och var blomma flaggar.
Än en liten solskensbön,
vide liten blir så grön.
Solskensöga ser dig,
solskensfamn dig vaggar.

Text: Zacharias Topelius

Jag lade ner min gamla blogg, men jag ångrade mig efter några veckor. Till den här lade jag in en enkel besöksräknare. Samtidigt hittade jag snöflingor att lägga på bloggen. Det är ju passande med tanke på vädret. Jag tar inte bort dem förrän det är vår!

Ha en bra vinterdag!


2 kommentarer:

  1. Sov du lilla... är en sång som man minns från förr. Min mamma sjöng den ofta. Ja, än ÄR det vinter, bara att sitta och vänta! KRAMISAR!

    SvaraRadera
  2. Då kan vi nog räkna med att se snöflingorna dala ner på din blogg ett bra tag framöver.
    Sov du lilla... hänger fortfarande med. Den är nog lika odödlig som Ekorr´n satt i granen.

    SvaraRadera