lördag 9 april 2011

Lördag förmiddag



Plötsligt är det helg igen och allt är ogjort i mitt lilla hem. Hellre än att städa väljer jag att ta mig ut varje dag i veckan på mina aktiviteter. Eftersom foten värker sedan 3-4 veckor, kan jag inte gå som vanligt. Jag vet att det beror på spinal stenos, vilket ortopeden informerade mig om efter magnetröntgen i december. Det bästa mot kronisk smärta är att acceptera, att avleda och att göra något roligt. Men det har tagit tid att ta till sig och acceptera.

Förloppet kan ju tillfälligt stanna av, men bättre lär det inte bli. Förutom det har jag den vanliga Sjögrensvärken med värk i händer och andra leder. Det är som det är. Igår vilade jag foten och ryggen och därför gick det hyfsat att gå redan i morse och gör så fortfarande.

Från den 17 april, dvs påsklovsveckan v 14, ska jag inte bo hemma utan i ett av döttrarnas hus och vara katt- och husvakt. Jag hoppas på fint väder då. En väninna ska också bo där några dagar, eftersom de har sån fin uteplats. Den 20, "dymmelonsdagen" eller "askonsdagen" ska jag till Ortoped Center i Danderyd för att prova ut skor.

Nyss ringde äldsta dottern att hon kommer och hämtar mig om en halvtimme för att fara och lyssna på E´s pianouppspelning. Det ska bli mycket roligt! Sedan far vi tillbaks till mig för att putsa fönster, dvs dottern putsar och jag stryker gardiner. Nu tar jag en värktablett och någonting att äta till, så att jag kan njuta av uppträdandet. 

" Man har det som man tar det."

"Det gäller nu att se till mina möjligheter och inte se mina begränsningar."


 Jag önskar alla bloggvänner en riktigt skön vårhelg!


2 kommentarer:

  1. Önskar dig detsamma! Lycka till med vakteriet!

    SvaraRadera
  2. Hejsan !
    Ja så måste jag också se på det.Det kunde vara värre.Du har Dina krämpor och jag mina.Knäet gör ont, överansträngt det.Och sjukgymnasten som jag ska till den 27/4 ska ha mig till att cykla med 50% motstånd. haha.Har inte cyklat på de senaste 8 åren,ska nog skriva till henne, att det får bli gåband.Visst kan jag vägra.Eller vad tror Du.
    Kram och tack för raderna hos mig.

    SvaraRadera