torsdag 18 augusti 2011

Augusti månads bokresa Jorden Runt 3 - Syd/Mellanamerika/Karibien

Oj då, jag glömde nästan Bokresan jorden runt, men jag har ju några veckor kvar i augusti. Det ska nog hinnas. I förra veckan läste jag två böcker (7dagarslån från bibblan), Det var Lantliv och Det stora huset. Jag har haft fullt upp med sommaren, tog för vana att läsa ute i gräset eller andra platser, där jag befann mig. Hann läsa mycket. - men inte allt som jag hoppats.
Startar så här i mitten av augusti med att fara till Peru. Det blir "Tant Julia och författaren", Mario Vargas Llosa.

Sedan far jag till Argentina med ledning av bok nr 2  En historia om läsning - Alberto Manguel


Sista stoppet blir Antigua och Barbuda. Här läser jag Annie John - Jamaca Kincaid.


Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar