måndag 3 oktober 2011

Coccygodyni + besök i city

Så här stor bakdel har jag inte, men
Evans bilder är så roliga!
Klicka på länken nedan om du vill veta mer om Svanskoteproblem, coccygodiny. Jag har haft det till och från  i många år, men mycket mer de senaste 2-3 åren. En gång i min ungdom drog någon ut en stol på en fest och jag landade med ändan i golvet. Min yngsta dotter föddes för fort (ca 20 min) och det var inte så bra heller. På ett jobb senare i livet satt jag på en stol, som plötsligt gick sönder och vips låg jag på golvet.
Det här verkar tjatigt att skriva om, men nu har det hänt något positivt. Efter sju behandlingar med akupunktur har smärtan minskat något och jag kan ta ut stegen. Man har ju inte bara ont i svanskotan vid det här problemet utan också i gluteus och piriformis. Det känns också i benen. Jag har själv tagit kontakt med den här sjukgymnasten för att få hjälp. Ordinarie sjukvården vill bara spruta med cortison och det har inte hjälpt. Jag ska kanske be henne "sätta en nål" runt högra knät också.
3:e gången jag skadade mig var när jag föll på sista trappsteget i en trappa med ett tungt barnbarn i famnen. Landade på rumpan igen - den har fått mycket stryk. Barnet höll jag i ett fast grepp. Vrickade en fot och axeln skadades på grund av det tunga barnet. Tog taxi till jobbet två dagar senare med krycka. Ringde försäkringskassan och fick muntligen löfte om att åka taxi i två veckor till arbetet. 
Efter en solig och varm helg vaknade jag till en mulen måndag. Tänkte att jag skulle unna mig något uppiggande - lunch och shopping på stán. Så jag plingade väninnan och vi sammanstrålade vid pendeln i Sollentuna centrum.

Det brukar krävas en hel del planering, eftersom tid och plats ska bestämmas. Men jag vaknade tidigt och vi for iväg vid ½ 10. Vi började med att dricka gott kaffe och strosade sedan runt i affärer. Jag köpte ett par svarta jeans, litet väl dyra kanske, men de sitter perfekt (dessutom i en storlek mindre än tidigare). Byxorna vill jag alltid ha av god kvalitet. Topparna behöver inte vara så fina. Jag köpte två likadana överdelar, en i vinrött och en i cognacsfärg. Den sista färgen är faktiskt snygg , också till svart. En god fisksoppa med aioli åt vi på Åhlénstaket innan vi tog pendeln hemåt. 
Idag har jag bara gjort sånt som jag mår bra av och gillar. Hoppas på en ny, fräsch och obrukad dag i morgon, då jag ska på akupunktur och körsång.

Fånga dagen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar