söndag 27 november 2011

Sista anhalten på Bokresan Jorden runt November

Jag tog en paus från läsandet och såg "The proms" på SvtPlay. Mycket bra och uppiggande.

Sista landet av november månads resmål är Sudan. Jag plockar fram boken Minaret av Leila Aboulela. Jag ser fram emot att läsa den. Vilken tur att jag har böcker då jag har "tappat rösten" och måste vara inne. 

"De senaste åren har en rad muslimska författare i England skapat något av en ny genre. Dessa författare känner inget behov av att förklara eller göra satir av islam. Inte heller har de den insmickrande ton som karaktäriserar många berättelser om identitet och kulturkollisioner. De skriver från insidan om hur det är att vara troende muslim i dagens västerländska samhälle. Leila Aboulela är en av de mest framträdande av dessa nya röster."
citat från Bokus.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar