lördag 10 december 2011

Bokresan Jorden Runt 3 - December


Idag,  den 9 december,  startar jag försenat resan med Lyrans Noblesser, vilken går till Västeuropa. Vi ska besöka Frankrike, England och Spanien.

Böckerna som planerats att läsa är:
  • En dag av David Nicholls (England)
  • Alla själar av Javier Marias (Spanien) 
  • Med livet framför sig av Emil Aljar (Frankrike).
Jag har tidigare i somras läst En dag och har nyligen gått in på bibliotekets hemsida och bokat de andra två böckerna. Jag får se hur jag hinner - det mesta har gått på halvfart under tvåveckorsförkylningen.


Ha en skön helg!


2 kommentarer:

  1. Tittar in för att önska dig en god helg. Du ska väl slita dig från bokresan och bänka dig framför TV:n med bästa högtidsblåsan på och bubbel i glaset.
    Det är ju en tillställning jag inte gärna missar. Förra året vid denna tid var jag i Thailand och det gick bra det med. För att inte säga alldeles förträffligt var det.

    SvaraRadera
  2. Ingabritt: Visst satt jag bänkad - något uppsnofsad men med ett glas rött. Stickningen också - det blev ju en lång sittning!

    SvaraRadera