söndag 15 januari 2012

Utlottningen av pocketböckerna klar!

Dags för dragning! Hoppas ni litar på att jag ber katten ta en lott. Glömde be dottern att hjälpa mig med det då hon var här idag för en pratstund och fika. Samtidigt har jag hittills lyckats hålla undan titeln på bloggen för mina barn. Jag tror inte de skulle läsa även om de visste den. Jag funderar ofta på hur hon hinner allt. Visserligen är barnen nu stora, 13 och snart 18, men det är andra tider än då mina barn växte upp. Arbetslivet är tuffare och samhället i övrigt är betydligt annorlunda. Att en av föräldrarna ser till att inte ha druckit vin på helgen så att de kan köra bil och hämta dem på stán är ett exempel. Hon har också ett krävande arbete, men för att må bra tränar hon och mannen varje lördag förmiddag. Idag hade hon ett yogapass innan hon kom hit. Jag hör henne aldrig klaga på att hon har för mycket att göra –hon verkar må bra av det. Under tiden hon var här hade hon lämnat mannen vid Norrvikens is för att åka långfärdsskridskor.

På tisdag får jag rycka in på eftermiddagen och ta hand om småpojkarna då de kommer från skolan. De bor bara 5 min bilväg från mig, men jag tar bussen dit. Jag rycker bara in vid tillfällen då det kör ihop sig - mannen är utomlands och mamman ska på tjänsteresa över dagen. Det måste finnas någon att nå, om det händer något i skolan. Halva lördagarna ägnar hela familjen att följa pojkarna till stán för extra lektion i Franska. Efteråt har de knytkalas till lunch med andra föräldrar och barn som har Franska som hemspråk. En mycket praktisk sak är Google kalender, där föräldrarna synkroniserar kalendrarna så att de ser var den andre befinner sig en speciell dag. Nu har jag nog svamlat tillräckligt, så jag övergår till utlottningen.



Vinnare till böckerna är Polargrevinnan! Grattis!
Maila mig adressen, så skickar jag böckerna.

/Kajsastina




4 kommentarer:

  1. Rack´ns jag vann inte!
    Men grattis till Polargrevinnan.

    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Så länge de unga ser ut att må bra av sitt arbetstempo så är det väl ok. Säkert skoj för dig och barnbaranen att få tillfälle att träffas så där emellanåt.

    Stort grattis till Viola som hade turen på sin sida!

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinnaren! vi andra får vara glada över alla fina boktips som vi får av dig. :)

    Önskar dig en fin dag

    SvaraRadera
  4. Åh vad kul att hon vann, hon var så besviken när hon inte vann Bländverk hos mig.
    Men om du har varit inne på hennes blogg kan du nog se att hon är på utlandsresa och det kommer hon att vara i ca. 2 mån. till.
    Om du inte har fått kontakt med henne kan jag meddela henne att hon har vunnit och så får vi lösa frakten på något vis.

    Kramis från Pockethexan

    PS;du kan väl höra av dig till mig om det blir något problem för då får jag lösa det eftersom jag är en slags släkting till henne, min mail är pockethexan@live.se DS

    SvaraRadera