fredag 20 januari 2012

Min bokhög

Jag sticker emellan med några andra böcker innan jag fortsätter Tema Barndomsskildringar.
Just nu läser jag Till sista andetaget av Anne Swärd. Jag har velat läsa den sedan något år tillbaka och hittade den på bibblan i förra veckan.


Stapplade idag runt på min korta stavgångspromenad för att försöka få ordning på ryggkotorna. I nästa vecka ska jag få en korsett utprovad. Den ska jag bara ha då jag ska gå långt, bära tungt och städa. Det är bara att acceptera läget.  
Det är att bättre att göra någonting
än ingenting är mitt motto.
Då jag handlade dagens mat köpte jag också "städblommor", tulpaner, som ska pigga upp mig under dagens städning.
Hortensian fick jag av en god vän häromdagen för att jag skulle piggas upp då jag hade ett återfall förra helgen av den gamla virusen. Hortensian är rosa men jag minns de blå då jag var på Azorerna i slutet på 70-talet. Där växer blommorna vilt utmed de krokiga vägarna.
Bilden lånad från reseguiden.se. Mina gamla bilder sitter i ett fotoalbum.

Trevlig helg önskar

/Kajsastina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar