söndag 14 oktober 2012

Nytt garn beställt




 
Nu har jag beställt garn till att sticka julklappar. Drops  design har kommit ut med ett helt nytt garn Drops You. Denna versionen av DROPS ♥ You är ett läckert lyxgarn i en kombination av tre av de finaste fibrerna; Alpacka som representerar det mjukaste av det mjuka, ull som gör kvaliteten mer slitstark och lin som ger den ett rustikt uttryck och skapar en levande tweedaktig fin struktur.

Sjalen till Kyrkans basar har jag hälften kvar att sticka, men vi har så många damer som sitter hemma och syr och stickar. Så det räcker nog till försäljningen. Det är ju lotterier och andra finare saker som säljs.

Har köpt rött, lila som på bilden och ljusgrått.

Några, 18 årige pojken, får ett par vantar i grått, utan ros förstås!

Rött till övriga tjejer, om jag klarar att virka en ros.

Lila är min färg och kanske räcker det till en av döttrarna, om de vill ha. De är så petiga med sina kläder, men det kanske duger?

Jag hinner nog få ihop ett par mössor och vantar - stickorna är ju nr 8. Ska resa på 12 dagars rehabiliteringsvistelse i november, så där har jag kvällarna att sticka på. Dagtid kommer det att vara fullt program med Qigong, vattengympa, stavgångspromenader, sjukgkymnastik, samtal m.m.

I veckan har jag mycket inbokat, så jag hör nog inte av mig förrän till helgen.
Ha en skön vecka!

/Kajsastina

5 kommentarer:

  1. Det blir nog en väldigt fin mössa i härliga färger.
    Önskar dig en fin helg.

    SvaraRadera
  2. Jag faller pladaskt för den röda färgen. Håller med Gudrun. Blir hur fint som helst.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Nu har jag läst igen det jag ligger efter.
    Jag har inte läst Gardells bok om aids men jag har sett de avsnitt som gått på tv, den sista går väl i morgon, och jag tycker att den är välgjord och gripande. Bra skådespelare är det också.

    Mössan och vantarna är jättesnygga och borde falla även kräsna damer i smaken, men det är ju synd om man lägger ner både arbete och pengar till ingen nytta.

    Förresten ser du väldigt snygg och lite tuff ut i din nuvarande frisyr.
    Hoppas att veckan har varit bra!

    SvaraRadera
  4. Låter underbart med en rehabilitering. Då hinner du sticka minnsan.

    Skönt garn! Rött är väl fint till vinter.

    margaretamm

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken underbar mössa det kommer bli. Gillar hemstickade mössor.
    Kramar

    SvaraRadera