söndag 11 juni 2017

Äntligen tid att läsa igen...


Almanackan förra veckan var fylld med noteringar. Jag tycker faktiskt att en senior inte skulle ha så mycket att göra, men det verkar bara så eftersom min ork inte håller så bra alla dagar. Den kroniska värken spelar mig ett spratt då den dyker upp , för det mesta varje dag. Minskade på ett besvär genom att besöka ortopeden för att få sprutor i knäna mot bursiten (slemsäcksinflammation, en följd av Sjögrens syndrom. Jag promenerar mycket men den här saken gör att det är svårare att gå nedför trappor. 

Söndag: Pontus kom tillbaka kl 22.00.

Tisdag: Till Seniorträffen för massage kl 09.00. Toppen. Sedan skulle vi på utflykt, vilken ställdes in p.g.a. dåligt väder. Stannade kvar ett par timmar i alla fall. Någon hade gräddat plättar som vi åt med hjortronsylt tillsammans med kaffe. 

Onsdag: Avslutning i Edsbergskyrkan. Var inte med hela tiden, då jag måste rasta Pontus

Torsdag: Hemma faktiskt och städade av det värsta.

Fredag var en fin och högtidlig dag, då barnbarnet Elsa gick ut gymnasiet. Jag hann i alla fall träffa henne en stund då vi satt och åt buffén tillsammans. Sedan kom hennes kompisar och de skulle ut på en klubb. Hon har redan börjat arbeta på Gröna Lund. 

Lördag deltog jag i 160-årsmingel, då bror och svägerska firade sina 80-årsdagar. Mycket trevligt ordnat och trevliga människor. Roligt att de är så pigga båda två!

Idag har jag städat balkongen och arrangerat om växterna. Därefter satte jag mig ned och läste klart boken Doften av en man, förf Agneta Pleijel. Jag tycker hon skriver bra, men jag var kanske inte i rätt stämning för att läsa om knepiga relationer och om författarkollegor. Har också kvar att läsa En officer och spion. Boken Konsten att höra hjärtslag  var utomordentligt läsvärd. 

Försökte nyss gå tillbaka till att läsa en recension av en annan bok och upptäckte att den med flera inlägg saknas. Det gör ju ingenting, men det är orsaken till jag har beskrivning av böcker i bloggen.  Jag vill kunna g+å tillbaka  och jämföra böcker jag läst. Det måste ha fallit bort då jag ändrade layouten på bloggen. Bortsett från böckerna är det inget viktigt här för någon annan än mig själv. 





Till mina kompisar som har WordPress vill jag berätta att jag har tappat bort mitt lösenord. Återkommer så fort jag har lyckats återställa det.  Ha en skön sommar Lollo, Carita  m.fl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar