fredag 25 augusti 2017

Ett litet liv av Hanya Yanagihara

Jag brukar inte läsa artiklar med spoilers om böcker, men gjorde det nu på grund av att den här boken, "Ett litet liv", har  omtalats mycket. Otäck? Bra? Oförglömlig? Handlar om sjukdom, självskadebeteende, övergrepp, men också om djup vänskap och mänskliga relationer.

Författaren själv vill att boken ska ställa fler frågor än svar; bland annat "Är livet verkligen alltid värt att leva?"

Förf Hanya Yanagihara

Hade boken på min läsplatta. Skulle jag läsa den? Dotter sa: "ge den en chans"! Efter tre dagars läsning, 301 sidor (på plattan 677 s), tycker jag att boken är fascinerande och mycket bra. Jag kommer att ha tid att läsa i helgen då vår hund är med sin matte i helgen.

Jag skriver ingen egen bedömning men ska kanske inte läsas av en person med självskadebeteende eller andra psykiska problem.


/Kajsastina

1 kommentar:

  1. Låter intressant för mig som f.d psykiatrisjuksköterska. Ska lägga den på minnet inför nästa biblioteksbesök.

    SvaraRadera