lördag 21 maj 2011

Sommarsånger



KLICKA PÅ BILDEN FÖR ATT LYSSNA PÅ OLLE ADOLPHSSONS LÅT
 Min lilla kör ska sjunga sommarsånger i början på juni. Det blir  bland andra
Olle Adolphssons, "Nu är det gott att leva".
Den här visan  är svårsjungen i kör.

Likaså ska vi sjunga Carl Antons "Till sommarvind",  "Nu grönskar det ..."
av Johan S Bach
och  Mats Paulsons "Visa vid vindens ängar".



Idag är energin tillbaka, tack för uppmuntran Gudrun. Efter lunchen  blir det litet balkongpyssel - ska plantera om några växter och kolla vad jag ska skaffa senare. Tyvärr behövs det också tvättas och städas, vilket jag inte hinner i veckorna, eftersom jag är hemifrån halva dagarna. 


Fick med posten igår inbjudan till min gamla skolas personalrum då studenterna går utför trappan. Det var roligare då jag hade klasser som gick ut gymnasiet. År 2006 tog jag emot min sista klass - 32 stycken "teknistpojkar" (de gick ut Teknistprogrammet). Jag ska höra om någon av mina vänner tänker gå, så får jag se hur jag gör.

1 kommentar:

  1. Det låter som en trevlig repertoar som kanske bara blir roligare att träna in på grund av lite svårigheter.
    Det låter spännande att du hade hand om så många grabbar. Vilka ämnen undervisade du i?

    SvaraRadera